Piatnik

Brand management

Piatnik

A kártya- és játékország

A Piatnik egy majdnem 200 éves múltra visszatekintő osztrák vállalat, mely kiváló minőségű kártyáival és játékaival már jó ideje Európa piacvezetője. Évenként 40-50 új játék kerül forgalomba a nevük alatt, melynek fele saját fejlesztésű, fele adaptáció. Cégünk a magyarországi leányvállalat reklámigényeit elégíti ki. Munkánkhoz tartozik az éves katalógus előkészítése és kivitelezése, játék adaptációk, játék tervezések, POS anyagok, termékfotózás és ez évtől a cég weboldalának tervezése és kivitelezése.

Éves katalógus

Minden évben elkészítünk egy több száz terméket felvonultató, igényes katalógust, mely felöleli a magyar piacon forgalmazott játékokat, puzzle-kat és kártyákat. A termékek fotóit saját stúdiónkban készítjük el, amely lehetővé teszi számunkra a játékok naprakész és igényes megjelenítését, mind a POS anyagoknál, mind az interneten.

Játék tervezés

Évente több alkalommal is lehetőségünk van új fejlesztésű játékok megszületésénél bábáskodni. A ma már igencsak elfeledett szabadkézi rajz is elő-előbukkan terveinken. Rendszeres munkáink közé tartozik a Disney által megálmodott filmek kedvelt figuráinak felhasználásával készített kártyajátékok, Memo-Dominok és társasjátékok.

Piatnik Classic sorozat

Pár évvel ezelőtt a Piatnik gondozásában megjelent egy sorozat a “régi” közkedvelt játékokból. Ezek között megtalálható a Sakk, Dáma, Malom, Lóverseny és az elmaradhatatlan Ki nevet a végén. Stúdiónk készítette el a csomagolások és a játéktáblák egységes arculatát.

Outdoor anyagok

A Piatnik Magyarország minden adandó alkalmat kihasznál, hogy meghonosítson egy európai szintű játékkultúrát hazánkban, ezek helyszínei lehetnek, akár kiállítások, termékbemutatók vagy egyszerűen csak hétvégi gyerekprogramok. Ezeken a megjelenéseken fontos szempont a dekoratív, gyerekbarát környezet, mely kialakításában nyújtanak segítséget az óriás puzzle-kockák, a rollup-ok, szövetzászlók és a különböző méretű molinók.

Weboldal

A Piatnik magyarországi webes jelenléte jelenleg két weboldalra tagozódik. Vizuálisan különbözőek, de tartalomban vannak átfedések. A két weboldal tartalmait és funkcióit egyesítve új oldalt terveztünk, ami megfelel a kor technikai és felhasználói igényeinek. Az oldal még tesztelés alatt áll és a 2018-as év folyamán lesz élesítve.

A Piatnik weboldalak nemzetközi viszonylatban inkonzisztens megjelenésűek. Branding szempontból ez nem előnyös, ezért a Piatnik Budapest felkérésére a magyar weboldal felhasználói felületének megtervezésénél kiemelten kezeltük az egységes look & feelt. Ehhez jó alapot biztosított az osztrák anyacég weboldala, viszont az oldalak struktúráját a magyar piaci igényekhez kellett alakítanunk.

UX design

User Flow – Felhasználói útvonal tervezés

A régi weboldal statisztikáit kielemezve és az eddigi tapasztalataink szerinti bevált megoldásokat alkalmazva alakítottuk ki a felhasználói útvonalakat a weboldalon. A user flow tervezés során tipikusan az alábbiakat vettük figyelembe: 1. Milyen felhasználó típusok látogatják az oldalt (perszónák)? Például: általános érdeklődő, játékszabályt kereső, vásárolni akaró. 2. Az adott perszóna típus miért, honnan és hová érkezik a weboldalra?

Sitemap – Card Sorting módszerrel

Az oldaltérképet card sorting módszerrel terveztük, a jelenlegi weboldal, a webshop és a piatnik.com struktúráját figyelembe véve. Az összes eddigi tartalomstruktúrát kártyákra bontottuk és az analítikával összevetve, valamint felhasználói visszajelzések alapján olyan szerkezetbe rendeztük, ami a lehető legkönnyebb navigációt teszi lehetővé a felhasználóknak.

Wireframe – drótváz tervezés

A weboldal minden egyes oldaltípusára drótváz terveket készítettünk. Első körben kézi drótváz skicceket használtunk a gyors iteráció végett, majd pedig Illustartorban készített drótvázakat prezentáltunk InVisionben.

Content Inventory – tartalom tervezés

Az elfogadott drótvázak alapján egy olyan táblázatot állítottunk össze, ami segített felmérni és átlátni, hogy milyen típusú tartalmakra van szükség. A táblázatot kollaboratív módon használta együtt a UX designer, a UI designer, a fejlesztő és az ügyfél. Enélkül nem lett volna egyszerű a több száz termék és aloldal kezelése.

UI design

Tervezési folyamat

A UX tervezés után készítettük el a grafikus látványterveket. A legfontosabb oldaltípusokat teljes egészében megterveztük (screen design). A kevésbé frekventált oldalaknak csak egyes részeit terveztük meg és a programozással párhuzamban igazítottuk hozzá a layouthoz.

Branding

Az anyacég által fejlesztett weboldal felhasználói felületét vettük alapul, hogy konzisztens legyen a branding. Az oldal keretszerkezete, palettája és tipográfiája a legmeghatározóbbak a look & fell szempontjából. Tehát ebben nagyon ragaszkodtunk az osztrák mintához. Viszont a magyar weboldal tervezése során számos új UI elemet kellett tervezni oly módon, hogy az teljes mértékben belesimuljon a designba.

Ikonok, logó

A nagy képpont sűrűségű kijelzők (iOS és Android készülékek) miatt SVG formátumot használtunk, hogy minden kijelzőn tökéletesen élesek legyenek az ikonok és a logó. Az SVG egy vektoros formátum, ami kisebb fájlméretet és skálafüggetlen méretezést tesz lehetővé.

Programozás

Wordpress alapú webshop megoldás

A webshopot Woocommerce keretrendszer felhasználásával fejlesztettük. Mivel ez egy elég kötött rendszer, így az egyedi layout és sok egyedi attribútum felhasználásához komoly fejlesztésre volt szükség. Megoldásunkkal a Woocommerce rugalmassá válik és a frissítéseknél sem igényel komolyabb beavatkozást.

Reszponzív működés

A weboldal tervezésekor elsődleges szempont a felhasználói élmény, mely megkívánja, hogy a tartalmak ergonomikusan igazodjanak a különféle kijelző méretekhez. A weboldalt úgy tervezzük és programozzuk, hogy a mobil kijelzőktől a tableteken át egészen a széles asztali kijelzőkig minden méretben élmény legyen használni.

Termékek tömeges exportja / importja

A termékek feltöltéséhez egy automatikus metódust fejlesztettünk, melynek segítségével a content inventory excelből konvertált CSV-ből tudtuk beimportálni a webshop adatbázisába az összes terméket. Ennek segítségével magunkat és az ügyfelet is megkíméltük a monoton feltöltési munkáktól, valamint a hibázási lehetőségeket is lecsökkentettük.

Online marketing eszközök

A weboldalba integráltuk a Google és a Facebook szolgáltatásait. Minden szükséges meta adatot elhelyeztünk az oldalban, ezzel támogatva a SEO-t és a social marketinget. Az RG Stúdióval együttműködve alakítottuk ki a Facebook dinamikus remarketinget, melynek köszönhetően a közösségi oldal felhasználói közvetlenül a facebookon tudnak vásárolni a webshopból.

Tartalom tervezés

Az egyik legfontosabb és legnagyobb feladat a tartalmak minőségi tálalása. Minden egyes oldal tartalmi tervezése és szerkesztése külön feladat volt. Akárcsak a nyomtatott katalógus esetén, a weboldalon is arra törekedtünk, hogy minden egyes oldal professzionális legyen. A tartalom tervezésben kollaboratív módon együttműködtünk a Piatnik és az RG Stúdió kulcsmunkatársaival.